• Αρχική
  • Αναφορά για την επίσκεψη στην Ουγγαρία

Αναφορά για την επίσκεψη

Αναφορά για την επίσκεψη στη Βουδεπέστη,
της Ουγγαρίας, 5-11 Νοεμβρίου 2017

Στα πλαίσια του 2ου χρόνου υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ δράση ΚΑ2 με τίτλο «No Early School Leaving by Sports, Musical, Theatrical, Artistic Activities» πραγματοποιήθηκε επίσκεψη από τέσσερις καθηγητές και πέντε μαθητές του σχολείου μας στο εταιρικό σχολείο στην Ουγγαρία.

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Πριν από την επίσκεψη συζητήθηκαν μεταξύ όλων των καθηγητών και των μαθητών, οι γενικότεροι σκοποί και επιδιώξεις του προγράμματος, τα οφέλη που θα αποκομίσουν από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, αλλά και τις υποχρεώσεις που επωμίζονται και τις δυσκολίες που πιθανόν να συναντήσουν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης. Δόθηκε στους μαθητές και τους καθηγητές τυπωμένος τουριστικός οδηγός της πόλης και της περιοχής φιλοξενίας που περιείχε πληροφορίες, το πρόγραμμα, φυλλάδια σημειώσεων και παιχνίδια. Επίσης έγινε συνοπτική παρουσίαση του προγράμματος της επίσκεψης και συζητήθηκαν ορισμένα πρακτικά θέματα.
Μαθητές από το σχολείο μας ετοίμασαν παρουσιάσεις για τους συμμετέχοντες, για τα πιο δημοφιλή σπορ στην Ελλάδα και για τις αθλητικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας. Επίσης πραγματοποιήθηκε βιντεοκλήση μέσω Messenger με τους μαθητές που θα φιλοξενούσαν τους μαθητές από το σχολείο μας για να γνωριστούν καλύτερα και να αναπτύξουν σχέσεις και πριν την συνάντηση.
Τη ευθύνη για την οργάνωση της επίσκεψης και τον συντονισμό της επικοινωνίας με τα εταιρικά σχολεία κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας, που έγινε κυρίως μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου αλλά και μέσω Messenger μεταξύ των συντονιστών εκπαιδευτικών του κάθε σχολείου, ανέλαβε το σχολείο-συντονιστής.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

Κύριος σκοπός της επίσκεψης ήταν η συμμετοχή των μαθητών σε αθλητικές δράσεις, η δια ζώσης συνεργασία μεταξύ των συντονιστών και λοιπών εκπαιδευτικών των συμμετεχόντων σχολείων, ο σχεδιασμός και προγραμματισμός των δραστηριοτήτων που πρόκειται να λάβουν χώρα μέχρι το τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς (Ιούνιος 2018) καθώς και των επόμενων συναντήσεων.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Το κάθε σχολείο πραγματοποίησε μια παρουσίαση σχετικά με τους συμμετέχοντες μαθητές και καθηγητές στη συνάντηση.
  2. Παρουσιάστηκαν οι αθλητικές δραστηριότητες κάθε σχολείου και τα σημαντικότερα αθλήματα για την κάθε χώρα.
  3. Πραγματοποιήθηκε δείπνο στο σχολείο για καθηγητές, μαθητές και γονείς όπου παρουσιάστηκαν παραδοσιακά φαγητά και εδέσματα από όλες τις χώρες που συμμετείχαν στη συνάντηση.
  4. Οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα στο σχολείο και πήραν μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο, αναρρίχηση, πινγκ πονγκ, στίβο. Επίσης συμμετείχαν σε εξερεύνηση σπηλαίου και κολύμπησαν στο κολυμβητήριο στο νησί της Μαργαρίτας.
  5. Οι καθηγητές πήραν μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες στο σχολείο.
  6. Πραγματοποιήθηκε τελετή λήξης της συνάντησης και απονομή των βεβαιώσεων συμμετοχής η οποία ακολουθήθηκε από δείπνο όπου παρουσιάστηκαν παραδοσιακά φαγητά από όλες τις χώρες.
  7. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης και στο Κοινοβούλιο.
  8. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη και περιήγηση στο Visegrad και στα κάστρα της περιοχής όπου παρακολουθήσαμε επίδειξη αθλημάτων από «ιππότες».
  9. Αποφασίστηκαν οι δράσεις για την επόμενη συνάντηση στην Ιταλία που θα λάβει χώρα 15-21 Απριλίου 2018. Το βασικό θέμα θα είναι το θέατρο και η συνάντηση θα περιλαμβάνει δύο μέρη: TPM για τους συντονιστές και LTT για καθηγητές και μαθητές. Κατά τη διάρκεια του TPM θα συζητηθεί και θα ολοκληρωθεί η τελική έκθεση δραστηριοτήτων τουλάχιστον κατά 80%.
  10. Συζητήθηκαν λεπτομέρειες για τη εκτύπωση T-shirts για κάθε χώρα με το λογότυπο του προγράμματος, τα οποία θα παρουσιαστούν στην συνάντηση στην Ιταλία.
  11. Συζητήθηκαν λεπτομέρειες σχετικά με το θεατρικό έργο που θα παρουσιάσει κάθε χώρα στα αγγλικά, στη συνάντηση στην Ιταλία. Θα είναι ένας μύθος ο οποίος θα αποδοθεί στα αγγλικά και στην εθνική γλώσσα κάθε χώρας και όλοι οι μύθοι θα αποτελέσουν μία συλλογή που θα εκτυπωθεί σε ένα βιβλίο. Κάθε χώρα θα ετοιμάσει ένα σχέδιο για το μύθο της που θα εκτυπωθεί.
  12.  Αποφασίστηκε η τακτική επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων μέσω των συντονιστών.

Κατά τη διάρκεια τα παραμονής μας, συνάδελφοι και μαθητές από το σχολείο που μας φιλοξενούσε μας υποδέχτηκαν ζεστά και μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου και σε διάφορα αξιοθέατα της πόλης της Βουδαπέστης. Οι συναντήσεις και οι δραστηριότητες μαθητών και καθηγητών έλαβαν ως επί το πλείστον μέρος στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές μας που φιλοξενήθηκαν σε σπίτια μαθητών από την Ουγγαρία, είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την καθημερινότητα, τον τρόπο ζωής, τις συνήθειες και τον πολιτισμό της χώρας φιλοξενίας.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Με την επιστροφή στην Ελλάδα έγινε ένας εσωτερικός προγραμματισμός για την υλοποίηση των συμφωνηθέντων δράσεων και ενεργειών στο σχολείο ενώ το υλικό που συγκεντρώθηκε από την επίσκεψη πρόκειται να δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου και στον τοπικό τύπο.

Δράμα, 24/11/2017
Οι συμμετέχοντες καθηγητές
Χούσανλη Αικατερίνη
Κετσετσίδου Θεοδώρα
Ευσταθία Γιαγκιόζη
Ευμορφία Χατζηεσέ

Οι συμμετέχοντες μαθητές
Παπαδόπουλος Ιορδάνης
Ποιμενίδης Ηλίας
Βογιατσής Σταύρος- Παναγιώτης
Δέμελης Ιωάννης
Τοπούζογλου Βασίλειος

No Early School Leaving by Sports, Musical, Theatrical, Artistic Activities 2016-2018

Greece

Greece

1st EPAL DRAMAS

Hungary

Hungary

Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum Szily Kálmán Müszaki Szakközépiskolája, Szakiskolája és Kollégiuma

Italy

Italy

Istituto Omnicomprensivo di Istruzione Superiore di Montenero

Portugal

Portugal

Agrupamento de Escolas nº 1 de Beja

Turkey

Turkey

Habibler anadolu lisesi