Δράση_3: Σπάζοντας τα Στερεότυπα

1η Μαρτίου- Ημέρα Μηδενικών Διακρίσεων

Συνέντευξη με τον ιδιοκτήτη του ΜΕ..ΝΟΥ κ. Δημήτριο Μπόσκο

Φωτογραφίες από υην επίσκεψη στο ΜΕ..ΝΟΥ

Ημερολόγια εκφοβισμού" με «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Το να είσαι θύμα εκφοβισμού στην παιδική ηλικία μπορεί να έχει μακροχρόνια επιπτώσεις στην αυτοεκτίμηση και την ψυχική υγεία ενός ανθρώπου....

Οι μαθητές της Α τάξης του σχολείου μας έλαβαν μέρος σε βιωματικό σεμινάριο στο οποίο είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το ντοκιμαντέρ " BULLYING DIARIES " που παράγει ο οργανισμός " Το Χαμόγελο του Παιδιού ".

Το "Bullying Diaries" ταξιδεύει σε Ελλάδα και Μεγάλη Βρετανία και καταγράφει μαρτυρίες παιδιών που έχουν βιώσει bullying στο σχολείο.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι μαθητές συζήτησαν και ανέλυσαν τους 3 τύπους εκφοβισμού α) λεκτική β) σωματική και γ) κοινωνικά και πρότειναν τρόπους για να σταματήσει.

Φωτογραφίες με έργα των μαθητών από το project "Γυναίκες και Κορίτσια στην Επιστήμη"

Παρουσίαση του προγράμματος "REAL LIFE STORIES" με «Το Χαμόγελο του Παιδιού»

Σε συνεργασία με το σκηνοθέτη και δάσκαλο θεάτρου κ. Θεόδωρο Οικονομίδη υλοποιήθηκε θεατρικό εργαστήρι με μαθητές του σχολείου. Υστέρα από βιωματικές ασκήσεις  μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, παρουσιάστηκε μία θεατρική παράσταση στο αμφιθέατρο του σχολείου μας,  όπου όλοι οι μαθητές είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν. Σκοπός της δραστηριότητας ήταν μέσα από μία διαδικασία αυτοανακάλυψης των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων που έχουμε απέναντί στον «άλλο», να τον αποδεχτούμε και να προσπαθήσουμε να βρούμε τα κοινά στοιχεία που έχουμε μαζί του. Χρησιμοποιώντας ως εργαλεία το παιχνίδι ρόλων, τον αυτοσχεδιασμό, τη ζωγραφική, την παρατήρηση εικόνων, τη συνεργασία σε μικρότερες ομάδες για την επίλυση προβλημάτων και άλλα παιχνίδια, προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τα κοινά σημεία που έχουμε με τον «άλλον» και να αντιληφθούμε πόσο δύσκολο είναι να αποβάλλουμε  τα στερεότυπα με τα οποία έχουμε μεγαλώσει.

Επίσης, η Θεατροποίηση κειμένων είχε βασικό στόχο να φέρει τους μαθητές πιο κοντά στην ποιοτική ψυχαγωγία μέσω του θεάτρου και να τους κάνει να ενδιαφερθούν για την παράδοση, τις ρίζες και τον πολιτισμό του κόσμου, όχι βλέποντας απλά μια παράσταση αλλά δημιουργώντας την από την αρχή.