Σελίδα 11
Εφημερίδα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας  

Σχέσεις Γονέων - Σχολείου

Η συνεργασία των γονέων με το σχολείο αποτελεί βασικό παράγοντα για τη βελτίωση της σχολικής επίδοσης του παιδιού, καθώς επίσης και των σχέσεων με το προσωπικό του σχολείου, της συμπεριφοράς του σε κοινωνικό επίπεδο και γενικότερα της κοινωνικοσυναισθηματικής του ανάπτυξης. Επιπλέον, η συνεργασία σχολείου - γονέων έχει συνδεθεί με την αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας της εκπαίδευσης καθώς επίσης και με τη συμπεριφορά των γονέων στο σπίτι. Η ενεργός συμμετοχή των γονέων εξασφαλίζει σημαντικά οφέλη για το σύνολο των μαθητών ανεξαρτήτως ηλικίας, κοινωνικοοικονομικού επιπέδου και πολιτισμικού πλαισίου. Προασπίζει την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών μέσα από την ανάδειξη των συναισθημάτων, των κοινωνικών δεξιοτήτων και την υιοθέτηση θετικής στάσης και συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον, ενώ λειτουργεί προληπτικά και αντιμετωπίζει τις προσαρμοστικές δυσκολίες και τη σχολική διαρροή. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες δυσκολίες που επηρεάζουν τη συνεργασία αυτή, όπως είναι οι στάσεις και οι προσδοκίες που έχουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο και οι ανάγκες του μαθητή σε επίπεδο εκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, καθοριστικό ρόλο στη συνεργασία σχολείου - οικογένειας διαδραματίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διέπουν το σχολείο, όπως το σχολικό κλίμα και η στάση του διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η συνεργασία σχολείου - οικογένειας έχει επίκεντρο τον μαθητή και ενδιαφέρεται εκτός από την σχολική επίδοση και για την επίλυση τυχόν συμπεριφορικών ζητημάτων.

Για την υλοποίηση των ανωτέρων στόχων καθίσταται αναγκαία η εφαρμογή ορισμένων πρακτικών, όπως είναι η καθιέρωση συνάντησης γνωριμίας με τους γονείς με στόχο την έναρξη και διατήρηση της από κοινού συνεργασίας σχολείου - γονέων, καθώς και η ενημέρωσή τους για την πρόοδο των παιδιών και το σχολικό πρόγραμμα. Επιπλέον, θεωρείται σημαντική η συμμετοχή των γονέων στη λήψη αποφάσεων που αφορούν το σχολείο και τους μαθητές στις κοινές δραστηριότητες (επιμορφωτικά σεμινάρια κ.α.). Η αποτελεσματικότητα των δράσεων για την ανάδειξη και διατήρηση μιας υγιούς συνεργασίας σχολείου - οικογένειας, ενισχύεται, όταν αυτές ορίζονται με σαφήνεια και λαμβάνουν υπόψιν τις ανάγκες των μαθητών. Τέλος, απαιτείται η δέσμευση από την πλευρά της Διεύθυνσης και του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου για συνεχή επικοινωνία και ενημέρωση καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Το σχολείο μας, έχοντας υπόψιν όλα τα ανωτέρω, βρίσκεται σε μια κατάσταση συνεχούς εξέλιξης, αναδιαμόρφωσης και ανασυγκρότησης διαφόρων ζητημάτων που αφορούν στην εκπαιδευτική, συναισθηματική, ψυχοκοινωνική και συμπεριφορική βελτίωση όλων των μαθητών, την εξέλιξη και διατήρηση μιας υγιούς στάσης ζωής που θα τους βοηθήσει να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις της ζωής τους και να λειτουργούν ως έντιμοι ενήλικες πολίτες μέσα στην κοινωνία.

dentro

Σισμανίδου Θεοδώρα, Κοινωνική Λειτουργός


Πρόγραμμα συνάντησης γονέων με τους Υπεύθυνους Καθηγητές των τμημάτων του σχολείου.

Κάθε εργάσιμη ημέρα η γραμματεία του σχολείου λειτουργεί από 08:30 έως 14:00 μ.μ.
Τηλ. 25210 22888 - Fax. 25210 55216 - Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.