Σελίδα 17
Εφημερίδα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας  

Συνέντευξη με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Σπυρίδωνα Κιουλάνη

8. Έχουμε πληροφορηθεί ότι κάνετε κατά τη διάρκεια της θητείας σας διάφορα project. Τι περιεχόμενο έχουν;

Ναι. Να σας πω ότι η βασική μας έτσι φιλοσοφία από το 2010 που ανέλαβα, κάθε χρόνο κάνουμε ένα ετήσιο αφιέρωμα, δηλαδή αυτό το οποίο έχουμε ως φιλοσοφία εδώ στη διεύθυνση δεν είναι να κάνουμε δράσεις οι οποίες είναι άσχετες η μία από την άλλη ή εμφανίζονται ξαφνικά, κάθε χρόνο λοιπόν κάνουμε ένα ετήσιο αφιέρωμα παράδειγμα το «Αλλάζω το Σχολείο μου», «Η Τέχνη στην Εκπαίδευση», το «Μαθαίνω Βιωματικά». Αυτό αποτελεί και μία αφορμή θα έλεγα, το στέλνουμε στα σχολεία και ζητάμε από την εκπαιδευτική κοινότητα να αναλάβουν κάποιες δράσεις σχετικά μ’ αυτό, να κάνουν κάποια πράγματα, είτε μέσα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων είτε εκτός αυτού του πλαισίου, να αναλάβουν δηλαδή τα σχολεία κάποιες δράσεις. Τα αποτελέσματα αυτών των δράσεων τα παρουσιάζουμε με τη λήξη της κάθε χρονιάς όπου έχουμε καθιερώσει τις «Ημέρες Εκπαίδευσης», μία εβδομάδα δηλαδή εκδηλώσεων στις οποίες τα σχολεία, μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν το τι έκαναν στο πλαίσιο αυτού του ετήσιου αφιερώματος. Παράλληλα βέβαια μ’ αυτό, έχουμε για 6η συνεχόμενη χρονιά φέτος θεσπίσει ένα λογοτεχνικό διαγωνισμό Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης στη μνήμη ενός συναδέλφου, του Γρηγόρη του Πεντζίκη, στον οποίο συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες απ’ όλη τη χώρα και μάλιστα τα δύο τελευταία χρόνια έχουμε τη χαρά να δεχόμαστε γραπτά κείμενα ποιήματα δηλαδή και πεζά και από μαθητές οι οποίοι φοιτούν σε ελληνόφωνα σχολεία του εξωτερικού. Ήταν πραγματικά πολύ μεγάλη η συγκίνηση πέρυσι όταν ήρθε ένας φάκελος από την Αφρική με γραπτά κείμενα μαθητών και μαθητριών. Θα έλεγα ότι είναι μια πολύ ιδιαίτερη δράση αυτή η οποία μας δίνει έτσι πολύ θετική ενέργεια και μας ανατροφοδοτεί πολύ θετικά, γιατί μέσα από τα κείμενα αυτά των παιδιών βλέπεις τις ανησυχίες τους, τα όνειρά τους, τις φιλοδοξίες τους, διατυπωμένες μέσα από την ποίηση, τη λογοτεχνία και κάθε χρονιά δίνουμε έμφαση και σε μια τελετή βράβευσης που κάνουμε κάθε χρόνο, τα δύο τελευταία χρόνια την κάνουμε στο Μουσικό Σχολείο, εκεί καλούμε και κάποιους ανθρώπους του πνεύματος, λογοτέχνες, μουσικούς για να μιλήσουν και βραβεύουμε τα έργα τα οποία διακρίθηκαν στο λογοτεχνικό αυτό διαγωνισμό. Παράλληλα εκδίδουμε το Περιοδικό το οποίο σας είπα στην αρχή. Το 2015 κάναμε ένα Διεθνές Συνέδριο στη Δράμα και φέτος είμαστε στην προοπτική του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου το οποίο θα γίνει τον Απρίλη του 2018, 27 έως 29 παράλληλα με τις «Ημέρες Εκπαίδευσης» που σας προανέφερα, παράλληλα με τη τελετή βράβευσης των μαθητών και μαθητριών του λογοτεχνικού διαγωνισμού. Όλα αυτά, θα πρέπει να σας πω ότι είναι πράγματα τα οποία δεν απορρέουν μέσα από το ρόλο μας και τη θέση μας εδώ στη Διεύθυνση, αλλά νομίζω ότι είναι αυτά τα οποία μας ευχαριστούν ιδιαίτερα γιατί απλά θεωρούμε ότι έχουν κάποια σημασία και κάποια θετική επίδραση στους μαθητές μας. Το πιο πρόσφατο είναι, δεν ξέρω αν θα έφτασε ακόμα στα χέρια σας, γιατί πριν από μία ή δύο ώρες το στείλαμε στα σχολεία, από τις 20 Απριλίου μέχρι τις 29, δηλαδή από την τελετή βράβευσης του διαγωνισμού του λογοτεχνικού και μέχρι τη λήξη του Συνεδρίου, για μία εβδομάδα, θα κάνουμε μία έκθεση φωτογραφίας στους χώρους του Συνεδρίου και σε άλλους χώρους, φωτογραφίας μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών. Έχουμε στείλει λοιπόν στα σχολεία, θα σας δώσω κι εγώ, την πρόσκληση ενδιαφέροντος, με 10 θεματικές περιοχές, οπότε φωτογραφίες τις οποίες έχουν οι μαθητές ή στα κινητά τους τηλέφωνα, στη φωτογραφική τους μηχανή ή και από δω και μετά μπορούν να βγάλουν κάποιες φωτογραφίες με βάση τις θεματικές αυτές κατηγορίες, θα τις εκθέτουμε εκείνο το διάστημα, για μία εβδομάδα, εδώ στους χώρους του Συνεδρίου και θα μπορούν οι υπόλοιποι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, άνθρωποι που θα έρθουν στο Συνέδριο από τη χώρα μας, από ξένα Πανεπιστήμια, να τις δουν και να δουν την οπτική των παιδιών μέσα από αυτές.

9. Κύριε διευθυντά, ξέρουμε ότι στην ειδικότητά είστε θεολόγος. Ποια είναι η γνώμη σας για το μάθημα των θρησκευτικών στα σχολεία;

Θεωρώ ότι είναι ένα πραγματικά ιδιαίτερο και σημαντικό μάθημα. Ήτανε πραγματικά πολύ σημαντικά τα χρόνια που είχα την χαρά να διδάσκω αυτό το μάθημα και στο γυμνάσιο και στο λύκειο, πέρασα από διάφορα σχολεία, νομίζω ότι πέρα από τη θρησκευτική και τη θεολογική του διάσταση, η οποία οπωσδήποτε υπάρχει, είναι ένα μάθημα το οποίο αν αξιοποιηθεί σωστά μπορεί να φέρει τον εκπαιδευτικό σε επαφή, - θα πρέπει ο εκπαιδευτικός κατ’ αρχήν να δημιουργήσει τέτοια περιβάλλοντα,- με τα προβλήματα των παιδιών, με τις ανησυχίες τους, με τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, να αποτελέσει ένα πεδίο συζήτησης και στοχασμού πάνω σ’ αυτά που θα βοηθήσει οπωσδήποτε τους μαθητές και τις μαθήτριες να τοποθετηθούν και να αποκτήσουν μία σφαιρική διάσταση αυτών των θεμάτων, έτσι ώστε ως ενεργοί πολίτες αργότερα να έχουν μία βάση απέναντι σ’ αυτά και να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα, παράλληλα δηλαδή με τη θρησκευτική διάσταση του μαθήματος που οπωσδήποτε υπάρχει, νομίζω ότι αυτός ο τομέας, αυτή η πτυχή δηλαδή είναι πάρα πολύ σημαντική και θα πρέπει να αξιοποιείται πάντοτε από τους συναδέλφους που διδάσκουν το μάθημα των θρησκευτικών.

10. Αν σας καλούσαμε στο σχολείο μας να κάνετε μία διάλεξη τι θέμα θα διαλέγατε;

Θα ήταν μεγάλη μου χαρά και τιμή κατ’ αρχήν να σας πω, να σας πω την αλήθεια, δε θα ήθελα να έρθω και να επιβάλλω εγώ μία διάλεξη στο σχολείο, σαφώς και θα έμπαινα σε μία διαδικασία να σας ρωτήσω τι σας ενδιαφέρει, μέσω του διευθυντή, των καθηγητών, να γίνει δηλαδή μία διερεύνηση και αν τα θέματα τα οποία σας ενδιέφεραν θα ήταν μέσα στην εμβέλεια των πραγμάτων που μπορώ να διαπραγματευτώ, θα ερχόμουνα με πολύ μεγάλη χαρά. Αυτό που λέω νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη σημασία και για την καθημερινή διδακτική πράξη, γιατί νομίζω ότι ένας εκπαιδευτικός δε θα πρέπει να λειτουργεί ως αυθεντία, αλλά να διερευνά πάντοτε τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, να προσπαθεί να πείσει τα παιδιά γιατί αυτό που θα τους διδάξει τους ενδιαφέρει, να βρίσκει πράγματα από την καθημερινή τους ζωή στα οποία αυτό που θα διδάξει να μπορεί να βρει μία εφαρμογή και να προσαρμόζει πάντοτε το μάθημά του στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών και των μαθητριών γιατί έτσι θα έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Νομίζω λοιπόν αυτό θα έκανα, τώρα από εκεί και μετά, επειδή με ρωτήσατε και σε μια από τις προηγούμενες ερωτήσεις για κάποιες δράσεις που έχουμε κάνει, θα είχε ενδιαφέρον να σας πω ότι, θα αναφερθώ σε δύο από αυτές, σε δύο διαδικτυακά μαθήματα τα οποία κάναμε, το ένα αφορούσε το σχολείο του μέλλοντος, γιατί με ρωτήσατε και για το σχολείο του μέλλοντος, συμμετείχαν 450 περίπου εκπαιδευτικοί από όλη τη χώρα, διαδικτυακά σε ένα μάθημα, μέσω μιας πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που έχουμε εδώ στη διεύθυνση, και το θέμα ήτανε ότι χτίζω το σχολείο του μέλλοντος. Άρα λοιπόν αυτό ήταν ένα project, πώς φαντάζονται οι εκπαιδευτικοί το σχολείο του μέλλοντος. Σε ότι αφορά τις μεθόδους διδασκαλίας, σε ότι αφορά τη συνεργασία του σχολείου με την κοινωνία και με άλλους φορείς, σε ότι αφορά την εσωτερική λειτουργία του σχολείου, είχαμε βάλει δηλαδή τρεις τέσσερις παραμέτρους και εκεί συνεργάστηκαν μεταξύ τους και έκαναν διάφορες δράσεις για το πώς φαντάζονται το σχολείο του μέλλοντος. Θα είχε λοιπόν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ένα πράγμα να ήταν αυτό, να το δούμε, να το συζητήσουμε, να σας πω τα συμπεράσματα και να δούμε αν αυτό το οποίο τελικά λένε οι καθηγητές συνάδει, ταιριάζει δηλαδή, με αυτό το οποίο θέλουν οι μαθητές. Άρα λοιπόν δε θα ήταν μία διάλεξη τυπικού περιεχομένου, αλλά θα είχε και έναν βιωματικό χαρακτήρα. Θα είχε ίσως ακόμα ενδιαφέρον, μόλις τελείωσε ένα άλλο διαδικτυακό μάθημα που κάναμε, το ονομάσαμε “the secret of fire”, «το μυστικό της φωτιάς» και ήτανε βασισμένο στο βιβλίο της ζούγκλας, η γνωστή ιστορία του Μόγλη, του μικρού Μόγλη που χάθηκε στην ινδική ζούγκλα και τον απήγαγε –θα το έχετε δει προφανώς - είναι μία ιστορία που και εμείς οι μεγαλύτεροι τη θυμόμαστε, έτσι με αναμνήσεις, εκεί τον απήγαγε ένας πονηρός βασιλιάς των μαϊμούδων, ο Λούη και δύο φίλοι του ο Μπακίρα και ο Μπαλού, ανέλαβαν να τον σώσουν από τα δίχτυα του Λούη αλλά και από έναν τρομερό τίγρη τον Σιρχάν. Αυτό ήταν ένα σενάριο λοιπόν όπου ο Μόγλης τελικά δεν ήθελε να πει το μυστικό της φωτιάς, το μυστικό της φωτιάς μεταφράστηκε, μάλλον ερμηνεύτηκε πώς η μαθησιακή διαδικασία θα γίνει πιο ενδιαφέρουσα και πιο συναρπαστική. Θεωρήσαμε λοιπόν ότι ο Μόγλης το ήξερε το μυστικό αυτό, ήθελε να του το αποσπάσει ο Λούης, ο βασιλιάς των μαϊμούδων, ο Μόγλης όμως δε θα το έλεγε σε καμία περίπτωση σε αυτόν, ήθελε να το πει στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι μοχθούσαν και αγωνίζονταν για αυτό και αυτοί ήταν οι οποίοι συμμετείχαν στην επιμόρφωση. Αυτό λοιπόν κράτησε τρεις μήνες και το πιο ενδιαφέρον είναι ότι τελικά στην επιμόρφωση αυτή που έμπαιναν και έγραφαν και τα λοιπά, είχαμε έτσι την έμπνευση, να πω, να συμμετέχουν και αυτοί οι ήρωες, δηλαδή ως virtual participants, ως εικονικοί συμμετέχοντες στη διαδικασία, είχαμε δημιουργήσει πέντε προφίλ, ένας ήταν, έβγαινε με τη φωτογραφία του, ήτανε δηλαδή ο Μόγλης, ένας ήταν ο Μπαλού, ένας ήταν ο Λούη, ένας ήταν ο Σιρχάν, οι οποίοι αλληλεπιδρούσαν με τους συμμετέχοντες, δηλαδή εκεί που έμπαινε ο καθένας εκπαιδευτικός και έγραφε τη γνώμη του, εμφανιζότανε και ο Μόγλης ή ο Μπαλού και ανάλογα με αυτό το οποίο πρέσβευε στην ιστορία, προσπαθούσε να τον βοηθήσει ή να τον παραπλανήσει ή να τον οδηγήσει σε κάποια λάθος μονοπάτια, οπότε αυτό ήτανε μία διαδικασία η οποία έδωσε πολύ μεγάλη ώθηση στην αλληλεπίδραση που υπήρχε μεταξύ των εκπαιδευτικών και τους οδήγησε οπωσδήποτε στο να βγάλουν και πολύ σημαντικά συμπεράσματα, για το ποιο είναι τελικά το μυστικό της φωτιάς, άρα λοιπόν το μυστικό που μπορεί να κάνει την εκπαιδευτική πράξη πιο ενδιαφέρουσα και πιο συναρπαστική. Θα είχε λοιπόν ίσως πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και αυτά να σας μεταφέρω για να δούμε αν πραγματικά είναι αυτά τα οποία σας χρειάζονται και αυτά τα οποία και εσείς θέλετε για να γίνει αυτή η εκπαιδευτική πράξη όπως εσείς κατά κύριο λόγο τη φαντάζεστε, οι μαθητές, γιατί αυτό νομίζω έχει πραγματική και ιδιαίτερη σημασία.

- Σας ευχαριστώ πολύ, ήτανε χαρά μου και τιμή μου και νομίζω ότι το πιο ενδιαφέρον πράγμα που έχει να κάνει ένας από τη θέση αυτή είναι να δίνει χαρά, να δίνει ενδιαφέρον στα παιδιά, στους μαθητές και στις μαθήτριες και βέβαια κάθε επαφή μαζί σας είναι πάντα πολύ ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα και συναρπαστική.

- Και εμείς να σας ευχαριστήσουμε…

- Ετοίμασα και από έναν φάκελο. Είναι από το προηγούμενο συνέδριο που κάναμε, αναμνηστικό, μέσα έχει από ένα στυλό, κάποιους σελιδοδείκτες, και κάποιες από τις δράσεις που κάναμε, που είναι το συνέδριο , το ετήσιο αφιέρωμα που κάναμε τώρα, είναι η έκθεση φωτογραφίας που μόλις τη στείλαμε στα σχολεία, την παίρνετε πρώτοι πριν σας τη δώσουν οι διευθυντές, που με χαρά θα περιμένω να δούμε έργα σας και σ’ αυτές τις δράσεις.

- Ευχαριστούμε πάρα πολύ

Κουτουζίδου Αλίκη, Λέκοβιτσ Παύλος,
Σαχανίδης Ιάσων & Χατζόπουλος Μεθόδιος


Εκπαιδευτικό δυναμικό του 1ου ΕΠΑ.Λ. Δράμας

Διευθυντής :
ΣΑΛΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΕ 17.06

Υποδιευθυντής :
ΤΕΣΤΕΜΠΑΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ 11

Εκπαιδευτικοί :
ΤΕΓΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ 01
ΚΕΛΕΣΙΔΟΥ ΣΩΤΗΡΙΑ ΠΕ 02
ΜΠΟΥΚΟΡΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΕ 02
ΧΑΤΖΗΕΣΕ ΕΥΜΟΡΦΙΑ ΠΕ 02
ΒΟΝΙΤΣΑΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ 03
ΚΑΡΑΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕ 03.50
ΛΕΣΠΟΥΡΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΠΕ 03.50
ΣΥΡΟΓΛΟΥ ΑΜΑΛΙΑ ΠΕ 03
ΤΟΠΑΛΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΕ 03
ΒΑΒΟΥΛΙΔΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΠΕ 04.01
ΠΑΥΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ ΠΕ 04.01
ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΝΑ ΠΕ 04.01.50
ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ ΠΕ 04.02.50
ΚΕΤΣΕΤΣΙΔΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΕ 06
ΖΑΠΡΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ 11
ΚΑΣΜΕΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ 19
ΧΟΥΣΑΝΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ 19
ΚΟΤΣΟΜΠΟΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΕ 12.04
ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΕ 17.02
ΓΙΑΓΚΙΟΖΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΠΕ 17.02
ΓΙΑΓΚΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΕ 17.02
ΓΚΟΡΝΙΤΣΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕ 17.06
ΓΙΑΝΝΟΓΛΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΕ 18.18
ΔΡΑΚΟΝΤΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕ 18.18
ΚΑΝΣΙΖΟΓΛΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕ 18.18
ΕΥΜΟΙΡΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕ 17.08
ΚΑΡΠΕΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΕ 17.08
ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΕ 17.07
ΡΟΥΣΣΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΕ 17.07
ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΕ 17.03
ΦΩΤΙΑΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΕ 17.04
ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ 12.01
ΚΑΛΠΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΕ 17.01
ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕ 17.01
ΣΑΡΟΓΛΟΥ ΓΕΣΘΗΜΑΝΗ ΤΕ 01.01

Εκπαιδευτικοί του Ε.Κ. Δράμας

ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (Διευθυντής) ΠΕ 17.04
ΚΑΡΠΟΥΖΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ (Υποδιευθυντής) ΠΕ 17.02
ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗΣ (Τομεάρχης) ΠΕ 17.04
ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (Τομεάρχης) ΠΕ 17.07
ΣΑΜΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (Τομεάρχης) ΠΕ 18.18
ΘΡΑΜΠΟΥΛΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ ΠΕ 12.04
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΤΕ 01.07
ΞΕΝΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΕ 01.07
ΣΟΥΛΤΑΝΙΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ ΠΕ 12.05
ΣΠΗΛΙΩΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΕ 17.07